Фільм “Страхівник” (Страховик)

1998

Ну, а що ви хочете від режисера з прізвищем Ібан’єс?

“Страхівник” (Страховик) – приклад кіно, де режисер повністю втратив контроль над створенням фільму. Його функція звелась просто до комбінування  голівудських штампів з фантастики і бойовичків (і це працює, звісно) в одну нудну психологічну тягомотину. Сценарій пішов в одну сторону, актори потягнули фільм в другу сторону. А початок стрічки, треба сказати, мені дуже навіть сподобався.

Фільм Страхівник

Бандерас  без волосся зовсім по-новому сприймається – майже, як Брюс Вілліс з волоссям  у Сурогатах. Його роль службовця страхової фірми з виготовлення роботів виглядає інтригуюче – цей миршавий чоловічок, подібний на лейтенанта Коломбо, мав розкритись з несподіваної сторони в складній кримінальній ситуації щодо непередбачуваної поведінки робота.
Класні рОботи і фантастичний апокаліптичний антураж сприяли буянню фантазії, створенню кучеряво закрученого сюжету. І що ж з того вийшло?

strahivnyk-0 Фільм Страхівник

Поступово розвиток подій почав викликати все більше запитань: “Що за маячня?”, “Та чому, до біса?”, “Та що таке відбувається взагалі?”… А іноді в мене ледь не доходило до “А нафіга я це дивлюсь?”.

Деяким деталям у фільмі було приділено окрему увагу, наче з ними пов’язане щось дуже особливе, що має вплинути на сюжет загалом, але цього не сталося.
Наприклад, для чого було постійно демонструвати вагітну дружину страхівника? Десяток разів показали її живіт (жахливо, до речі, зроблений), показали її дитину в утробі, показали, як відходять води – все це крупним планом, акцентовано. Все йшло до того, що вона несподівано народить маленького кіборга, і, якби це сталося, я б встав з дивану і аплодував.
Але все виявилось банальним – глядачів просто треба було розчулити і змусити співпереживати головному герою, якого потім шантажували вбивством сім’ї. Не вийшло розчулити, якщо чесно.

strahivnyk-3

Ще, наприклад, для чого рОботи так затято збирали із запчастин робо-песико-таргана? Ну, просто ледь не вся суть подій зводилась до того, що от, мовляв, роботи зберуть цю штуку, і тоді вона яаааак шваркне – всі люди загинуть, а єдиний, хто залишився живим, Бандерас одружиться на роботессі Клео і народить від неї маленького кіборга. Я знову встаю з дивана і аплодую. Але ні – робо-песико-тарган лише випадково допоміг страхівнику – оце й усе. Краще б роботи пошвидше тікали в свою радіоактивну зону, як і планували. Де логіка?

Фільм Страхівник strahivnyk-2

Я не буду розписувати всі вади сценарію – роблю поправку на те, що перекладач міг вперше чути англійську мову (так скидалося). Але, як би там не було, психологічна складова фільму мене майже взагалі не зачепила.

Оператор – бездарна мавпа. Гра акторів – жахлива. Бандерас щось таке зображав, наче столичного іменитого актора напоїли родичі і змусили виступати у своєму сільському клубі: “Ну покажи, як треба сердитись…  а-ха-ха-ха – класно показує… А тепер в тебе болить нога!.. а-ха-ха… ну дає!”.
Більшу частину фільму Бандерас викликав роздратування – і як персонаж, і як актор. Інші актори зіграли як інші працівники сільського клубу, яким раптом виділили велику суму на зйомки.

Висновок: краще передивитись “Я – робот”.

1 коментар

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Впишіть своє ім'я