Євробачення 2009 (фінал)

922

Черговий (і кінцевий) етап конкурсу Євробачення звично відкривав концертний виступ. Дуже сподобався цирк “Cirque du Soleil”.  Так все в них було артистично, стильно, майстерно і водночас модерново – просто лялечка. Але хороше має звичку змінюватись на гірше.

Тема мандрівника з чемоданом плавно перейшла у тему Діми Білана. Як же це одразу стало помітно, що в плащі та капелюсі не артист, а Білан. На двох тросах його самовпевнену, тупу мордяку спускали з висоти на сцену. В руці він тримав великий чемодан (напевно, зі своїми непроданими компактами), і я сподівався, що Білан його упустить прямо на голови Водянової та Малахова, але, на жаль, їх замінили у фіналі.

Далі була кульмінація вступу – Білан приземлився і став на біжучу доріжку. Продовжуючи корчити з себе зарозумілого жлоба-супермена, він зірвав з себе плаща і демонстративно жбурнув його догори. Але плащик виявився ґоноровим і вирішив, що не личить йому так рано залишати сцену – зачепився за троси і акуратненько з”їхав на спину Білану. Виглядало так, наче супермен несе на спині якогось бомжа. Білан спробував повоювати з бомжем,  не полишаючи спроб виглядати козирно, але чим сильніше смикав, тим міцніше плащ тримався. Треба віддати належне переможцю минулого Євробачення – він хоч і пережив невелику істерику, але не заплакав і не втік зі сцени (можливо, через троси за спиною)… Нарешті йому на допомогу вибігла юрба дівчат і врятувала від ганьби.

Потім Білан, так само керований тросами кимось згори (напевно, Путіним? ким же ще?), галопом подолав кілька перешкод у вигляді стін з пінопласту (що, очевидь, символізували його тернистий шлях у мистецтво). Тут він нагадав мені відомий малюнок, де показані фази перетворення мавпоподібної істоти у сучасну людину… …десь середину малюнку…
Спів під фанеру коментувати не буду – не для цього робиться Євробачення.

 Отже…


Змінились ведучі – фінал вели Алсу та Іван Ургант. Алсу виглядала чарівно, Ургант постійно намагався хохмити, але так, як його улюблена тема про Джорджа Буша жодним чином Євробачення не стосувалася, то інші жарти виглядали не надто вдалими.

Я закачав російську версію фіналу – там передачу коментували Чурікова та Кіркоров. Окремо кажу про це, бо хочу поділитися враженням від коментування Філі Бедросовича. Якщо коротко, то – тупо, по-хамськи, себелюбно, нав”язливо… Чомусь не вважав, що Кіркоров настільки обмежений. Ледь не в кожному реченні було чути:  “Я”, “моя”, “мнє” – дістав не тільки глядачів, а й саму Чурікову. А його підтримка грецького фітнес-співака просто зашкалювала нахабною упередженістю. Перед фіналом він оголосив, що виходить з журі конкурсу, щоб не казали, що він діє на користь свого грецького друга – окремо його ж пропіаривши, тим самим. Сплять вони чи що? або мають спільний бізнес…
Окремо дістав мене Кіркоров своєю впевненістю, що все колишнє СРСР – це “наші”, а Рибак – “ето русскій парєнь”.
Ну, менше з тим…

Тих, хто співав у півфіналах, описувати нема змісту – я вже це зробив тут і тут.

Франція. Патриція Каас продемонструвала явний неформат для Євробачення: не було клоунів на сцені, не було бек-вокалу, не було простої мелодії, яка б запам”яталась, але голос та якість співу багато вирішили. Глядачі дали їй менше балів, ніж журі, і не дивно – такі пісні не розпробуються з першого разу. В цьому плані, країни-організатори та країна-господар явно у програшному стані – автоматичне потрапляння у фінал позбавляє їх одного виконання пісні (у півфіналі), яке могло б позитивно вплинути на результат.
Якби Каас трішки переробила пісню і перенесла акцент з начитки тексту на яскравішу мелодику, то успіх був би не лише за рахунок імені та майстерності, а й за рахунок пісні та виступу.
Виглядала співачка, треба сказати, старенькою… на жаль… Потужно замальовані чорним кола навкола очей лише нагадували статті в пресі про нічні п”янки співачки у Москві.

Росія. Меладзе створив непогану пісню, форматну – емоційну, з простою мелодією. Приходько відспівала посередньо, що, треба сказати, здивувало, бо в українському відборі кінцівка пісні в її виконанні звучала просто огидно. Зрештою, завали голосу в кількох місцях, істерика і крик в кінцівці не сприяли високим оцінкам виступу. Забагато трагізму на побутову тему.
Те, що показувалося на екранах – окрема пісня (даруйте за каламбурчик). Там демонстрували співачку, яка мала постаріти за час виступу до 70 років. Але у мене склалося враження, що із самого початку там показували 70-літню жінку, яка потім постаршала ще років на тридцять. При цьому вона так жахливо кривилась, намагаючись показати емоції, що реально стало страшно і неприємно.
Звичайно, що при цьому ніхто не дивився на справжню Приходько на сцені – вся пісня асоціювалася з тим страхопудлом на екранах. Навіть з недоречним татуюванням на руці, у “простинці з резинкою”, сама співачка все ж виглядала привабливіше.
Загальне враження – до біса неприємно… з вашими “унікальними комп”ютерними технологіями”…
Повторюся – забагато трагізму на побутову тему. Якби йшлося про СНІД, про Чорнобильську катастрофу, про ядерну війну, про глобальну екологію, такий настрій та оформлення пісні були б доречнішими.

 Німеччина виписала з Америки “королеву бурлеску” та стриптизу Діту фон Тіз. Але краще б на ній не загострювали увагу, а то пісня у німця вийшла, як супровід чи розігрів до виходу тої панянки. Жіночка, звичайно, вражаюче сексуальна (сексапільна) – наче зійшла з відкриток пін-ап, але не ризикнула порушити заборону організаторів і не оголила хоча б топ. А режисери так боялися провокації, що практично і не показували Діту. Шкода.
І цього року Німеччина облажалась, хоч сама пісня була дуже непогана.

Великобританія виписала на конкурс Ендрю Ллойд Веббера – автора кількох відомих мюзиклів. Він акомпонував на роялі.
Дівчинка співала дуже якісно. Отримала третє місце від журі. Але надто нудний виступ… Ну, продемонструвала голос і що? Де шоу?
На відео можна побачити, що співачка надто близько підійшла до скрипаля, який рукою заїхав у її мікрофон, і дівчина ледь не дістала ним в губи. А це був би великий прикол в прямому ефірі, я вам скажу – мікрофон б”є по зубам, чується страшний хрускіт і вищання у колонках, кров хльостає на білу сукню, співачка падає на скрипаля, той – на другого, останній – на рояль Веббера, кришка падає композитору на пальці – крик, шум.. – перше місце забезпечено…
Але віддаю дівчинці належне – вона навіть не гикнула – професійно співала, наче нічого не було…

Іспанія традиційно присилає на Євробачення відвертих лузерів, про яких навіть написати нічого.

Перед оголошенням результатів голосування показали виступ театру FUERZA BRUTA з підвісними міні-басейнами. Дуже гарно, незвично, кольорово, динамічно…

результати і підсумки

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Впишіть своє ім'я